Cazinouri Online » Studiu de Caz – Cum a fost salvată compania FedEx de la faliment cu ajutorul jocurilor de noroc?

Studiu de Caz – Cum a fost salvată compania FedEx de la faliment cu ajutorul jocurilor de noroc?

Industria iGaming a trecut prin foarte multe etape de-a lungul anilor, în unele perioade fiind interzise, un subiect tabu sau o modalitate prin care s-au depășit crize financiare. Poate surprinzător, însă nu toate poveștile au în prim plan simpli jucători, ci personalități sau chiar state care au reușit să depășească impedimente financiare cu ajutorul gambling-ului.

Un foarte bun exemplu se află în istoria corporației FedEx, care este situată în Tennessee, dar are acțiuni în aproape toată lumea. Ea are în focus transportul, e-commerce-ul și diverse alte servicii conexe. Aceasta a fost inițial numită Federal Express, nume folosit în perioada 1973-2000. În ziua de astăzi, aria sa de activitate s-a diversificat foarte mult.

Povestea nu este direct a companiei FedEx, ci a fondatorului său, a CEO-ului Frederick Wallace Smith. Iată ce este de știut despre această poveste și cât de mare poate să fie norocul!

Prezentarea situației de început a corporației FedEx și a fondatorului său

Frederick Wallace Smith a fost născut pe data de 11 August 1944 și după încheierea studiilor la Universitatea Yale, acesta a intrat în Forțele Marine. El a fost în cadrul militar în perioada 1966-1969, având inclusiv deplasări în Vietnam.

La 26 de ani, a început să se îndrepte către zona de business. Frederick și-a folosit moștenirea de 4 milioane de dolari la vremea respectivă, pentru a pune bazele companiei Federal Express în Iunie 1971. În următorii 2 ani, firma ajunsese să își ofere serviciile de curierat în 25 de orașe. Însă, odată cu această expansiune, bugetul primit din partea clienților nu a reușit să acopere toate costurile, iar Frederick a fost nevoit să solicite un împrumut bancar.

Cum a fost salvată compania FedEx de la faliment cu ajutorul jocurilor de noroc?

Pentru Frederick Wallace Smith, FedEx nu a fost doar un business, ci a fost un vis, o ambiție, de a aduce o inovație în zona transportului și a serviciilor conexe. Această idee îi venise încă de când era student la Yale, iar până când și-a văzut-o realizată, speranța că va fi un succes se împământase foarte bine. Chiar dacă inițial, ideea sa de business nu fusese apreciată, a decis încă din anii tinereții că va demostra contrariul.

Însă, începutul nu este ușor, iar până la sfârșitul anului 1972, compania FedEx începuse să acumuleze destul de multe datorii, care ajunseseră la suma de 80 milioane de dolari. Deși în primăvara anului 1973 firma a început să își stabilizeze bugetul, odată cu creșterea costului combustibilului, Frederick Wallace Smith s-a trezit că visul său se îndreaptă către faliment, pentru a doua oară, din cauza datoriilor tot mai mari.

Prima sa intenție a fost să facă rost de un împrumut bancar, dar i-a fost respinsă solicitarea. Ulterior, a încercat să apeleze la conducerea General Dynamics pentru o finanțare, însă nu a avut noroc.

Astfel, Frederick a făcut un gest disperat. A luat ultimii 5.000$ ai companiei și i-a jucat la BlackJack, în Las Vegas. Cu mai mult noroc decât își putea dori, el a reușit să obțină un profit de 27.000$. În acest mod, compania a reușit să își achite datoriile cumulate și să câștige o bătălie de moment.

După acest punct de cotitură, Frederick a mai strâns încă 11.000$ și până în 1976 a reușit să își stabilizeze capitalul financiar. Astfel, în 1983, FedEx a declarat un profit de 1 bilion de dolari. Deși criza financiară din 2008 a clătinat destul de bine bugetul companiei, aceasta și-a revenit în timp, încât conform Forbes, în 2019 a avut un profit de 69.7 bilioane de dolari.

Morala istoriei FedEx

Această poveste este incredibilă, însă ea nu este un caz de urmat! Jocurile de cazino nu prezintă garanții, iar norocul nu poate să fie comparat. Șansele de câștig rămân aproape mereu 50/50, iar un rezultat odată apărut/afișat/anunțat, nu mai poate fi schimbat. Inclusiv Frederick a declarat că gestul său a fost extrem, NU este o strategie pe care un om de afaceri sau o școală de profil o recomandă, însă se bucură că pentru el a funcționat. Așadar, fii extrem de responsabil cu bugetul tău, alocă-l priorităților, după care hobby-urilor!

Am peste 7 ani de experienta in Copywriting, pe care i-am dedicat predominant industriei iGaming. De-a lungul timpului, am scris mii de articole SEO care au contribuit la cresterea traficului organic si au ajutat utilizatorii sa isi afle raspunsurile. Focusul continutului meu a fost pe jocuri, operatori si provideri pe care i-am prezentat, descris si analizat. Sunt de parere ca experienta utilizatorului este foarte importanta, de aceea scriu texte pe care eu mi-as dori sa le citesc.

Articole recomandate